We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.
Ze worden alleen gebruikt om uw taal- en weergavevoorkeuren te onthouden.
In cookies worden geen persoonsgegevens opgeslagen.
Als u doorgaat met het gebruiken van deze site, gaat u hiermee akkoord.
Meer weten Ok
Teruggave en omruilingen

Retours en omruilingen

U heeft vragen in verband met :

  • zichtbare schade aan uw verzending
  • een probleem met uw levering
  • de mogelijkheden voor retours en omruiling
  • de waarborg

U zal waarschijnlijk hieronder antwoorden op uw vragen terugvinden. Indien dit niet het geval is aarzel dan zeker niet contact met ons op te nemen per mail via het menu “Contact” van onze website.

Zichtbare schade bij levering

Indien u schade constateert aan de paketten die u aangeleverd zijn, indien de paketten tijdens het transport open zijn gedaan of indien het aantal geleverde paketten onjuist is, gelieve dit onmiddellijk te vermelden op de leveringsbon voorgelegd door de chauffeur.

Wij wijzen elke verantwoordelijkheid af indien u uw opmerkingen niet schriftelijk aan de chauffeur doorgeeft. In dit geval kunnen wij geen beroep doen tegen de vervoerder.

Gelieve ons binnen de 48 uren per mail of via het menu “Contact” van de site te informeren over het probleem.

Wij vragen u in uw mail:

  • het nummer van de bestelling of het factuurnummer te vermelden. Deze vindt u terug via het tabblad “Mijn documenten” van onze website
  • het probleem uit te leggen
  • te bevestigen dat de levering betwist is geweest met de vervorder
  • en foto’s van het probleem toe te voegen.

Wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om een oplossing te vinden.

Bewaar zorgvuldig het geleverd materiaal zolang het probleem niet opgelost is.

Probleem met de inhoud van uw levering

Gelieve ons binnen de 48 uren na de levering of ophaling per mail of via het menu “Contact” van de site te informeren over het vastgestelde probleem:

  • geschonden materiaal zonder zichtbare schade aan het paket/verpakking
  • verkeerde referentie in uw levering
  • verkeerde hoeveelheid

Wij vragen u in uw mail:

  • het nummer van de bestelling of het factuurnummer te vermelden. Deze vindt u terug via het tabblad “Mijn documenten” van onze website
  • het probleem uit te leggen
  • en foto’s van het probleem toe te voegen.

Wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om het probleem op te lossen.

Retours en omwisselingen

U bent partikulier:

Indien uw bestelling via de website www.delaby.be geplaatst is kunt u, mits enkele voorwaarden en beperkingen, beroep doen op het herroepingsrecht. Wij verwijzen u naar de informatie “Herroepingsrecht” op onze site voor meer informatie hierover

U bent een bedrijf:

De bedrijven, met of zonder BTW nummer, die een bestelling plaatsen via onze website kunnen geen beroep doen op het herroepingsrecht.

Niettemin kan u als bedrijf een product besteld op onze website www.delaby.be binnen de 14 dagen na levering of afhaling in onze verkoopspunten terugsturen onder de hieronder vermelde voorwaarden en rekening houdend met de hieronder vermelde beperkingen.

De verzendkosten en de risico’s die inherent zijn aan de verzending van deze retourzending zijn exclusief ten laste van de klant.

Voor een professionele en snelle verwerking van uw retourzending bij het aankomen in ons magazijn, vragen wij u contact op te nemen met onze klantendienst vooraleer uw retour te verzenden.

Deze zal u een DRE communiceren: retouraanvraag. Dit document moet absoluut aan uw retourzending bijgevoegd worden voor te zorgen voor een aangepaste verwerking van uw retourzending. Indien dit document ontbreekt kan dit tot gevolg hebben dat wij de verkoop gebonden aan deze retourzending niet kunnen terugvinden en dat uw retourzending niet kan verwerkt worden zoals het hoort.

Voorwaarden:

Om te maken dat u retourzending aanvaard wordt, moet deze aan verschillende voorwaarden voldoen:

  • De teruggestuurde producten mogen geen tekens van gebruik, plaatsing, wijzigingen of gebreken vertonen.
  • De produkten moeten zich in de originele verpakking bevinden en deze moet in een uitstekende staat zijn.
  • De verpakking moet als nieuw kunnen verkocht worden. Geen schade, geen vermelding of etikettering.
  • De teruggestuurde producten moeten volledig zijn en voorzien van alle documenten en toebehoren (instructies voor gebruik, documentatie, toebehoren) geleverd met de producten.
  • Verlichtingslampen, de batterijen en gesneden kabels worden nooit teruggenomen. Voor de rollen (50 of 100m) en de bobijnen (500 of 1000m) zijn er geen problemen.
  • Uw retourzending moet bij ons zijn binnen de 7 kalenderdagen volgend op de datum van de DRE (retouraanvraag) die wij u opgestuurd hebben.

Het niet naleven van minstens één van deze voorwaarden zal het weigeren van uw retourzending als gevolg hebben.

Beperkingen:

Daarenboven bestaan er enkele beperkingen:

  • Producten speciaal besteld voor u worden nooit teruggenomen.
    Voorbeelden: producten niet gevolgd in stock, producten geproduceerd of gemonteerd op aanvraag van de klant, gesneden kabels...
    De op stock gevolgde producten worden zonder kosten teruggenomen als deze een rotatiecode AA, A of B hebben en als de teruggestuurde hoeveelheid niet groter is dan de het gemiddelde maandelijkse verkoop.
    De op stock gevolgde producten worden kosteloos teruggenomen als deze een rotatiecode C of D hebben en dat de teruggestuurde hoeveelheid niet groter is dan de helft van de gemiddelde maandelijkse verkoop.
  • Het herroepingsrecht geldt alléén voor de leveringen in de staten van de Europese Unie en ook Ijsland, Liechtenstein en Noorwegen

De moglijkheid voor terugname is niet van toepassing voor aankopen in onze verkoopspunten. Het geldt enkel voor de aankopen op onze website www.delaby.be

Procedure:

De te volgen stap voor stap procedure is als volgt:

  • Stuur ons een mail binnen de 14 kalenderdagen na de levering of afhaling van uw bestelling met de volgende informatie:

    • Het nummer van uw factuur
    • De referentie(s) en hoeveelheid(heden) van het/de product(en) die u wilt terugsturen.
    • Vermelden of het gaat om een gewoon terugsturen van goederen (geen probleem met uw levering of aanvraag van omruiling onder waarborg).

    Wacht eerst op het document DRE (retouraanvraag) en voeg hem aan uw retourzending toe

  • Verpak zorgvuldig het materiaal dat u wilt terugsturen.
    Let goed op dat ons akkoord voor terugname opgestuurd wordt met uw retourzending en goed zichtbaar is. Zonder dit document hebben wij geen zicht op de oorsprong van uw retour en zullen wij uw retour niet kunnen verwerken.
    Verzend het pakket op uw kosten en op eigen risico naar:

    Delaby Electro
    Havenstraat 74
    1800 Vilvoorde
    België

    Delaby Electro is niet verantwoordelijk voor schade en/of verlies tijdens het transport.

    Uw paket moet binnen de 7 kalenderdagen vanaf de datum vermeld op de DRE bij ons toekomen.

  • Vanaf ontvangst van uw paket controleren wij de referenties, de hoeveelheden en dat het teruggestuurd materiaal aan de hierboven vemelde voorwaarden beantwoordt. Indien de voorwaarden gerspecteerd zijn zal uw terugzending aanvaard worden. Het bedrag zal u terugbetaald worden.

    Wij betalen de leveringskosten en de verzendingskosten van de retourzending nooit terug.

  • In het geval dat:

    • het materiaal niet overeenstemt met de DRE
    • de hoeveelheden niet overeenstemmen
    • de hierboven vermelde voorwaarden en/of beperkingen niet gevolgd zijn

    Nemen wij contact met u op voor:

    • u te informeren over de geconstateerde verschillen
    • u te vragen of u het materiaal wenst terug te krijgen (transportkosten ter uwer last)
    • te zien of het niet conform materiaal u teruggestuurd moet worden
    • de mogelijkheid bekijken voor een eventuele terugname met kosten.

    Wij wijzen elke verantwoordelijkheid af om niet conform materiaal in geval dat het materiaal 7 dagen na het opgenomen contact nog in ons magazijn aanwezig is. Stockagekosten kunnen u vanaf deze datum verrekend worden.

Waarborg:

De normale duur van de waarborg is 2 jaar. Sommige leveranciers bieden verlengde waarborgen.

Deze informatie is meestal vermeld op de website van de fabrikant. Voer de referentie in op onze website en klik op de link “Bekijk product informatie”en u komt op de website van de fabrikant die meestal vermeldt indien er een verlengde waarborg geldt voor dat product.

Indien u de informatie niet terugvindt, kunt u ons per mail contacteren en wij controleren bij de fabrikant

Er is geen waarborg voor de batterijen.

Procedure:

De te volgen stap voor stap procedure is als volgt:

  • Stuur ons een mail of neem contact met ons op via het menu “contact” van onze website in geval van een probleem van waarborg

    Vermeld hierbij:

    • Het nummer van uw factuur, terug te vinden via “mijn documenten: mijn facturen” op onze website.
    • De referentie en hoeveelheid(heden) van het defect product
    • Dat het product onder waarborg is

    Op basis van deze gegevens controleren wij dat de waarborg wel degelijk geldt.

    Indien dit het geval is sturen wij u een DRE: retouraanvraag. Voeg deze altijd toe aan uw pakket.

  • Verpak zorgvuldig het materiaal dat u wilt terugsturen.
    Let goed op dat ons akkoord voor terugname opgestuurd wordt met uw pakket en goed zichtbaar is. Zonder dit document hebben wij geen zicht op de oorsprong van uw retour en zullen wij uw deze niet kunnen verwerken.
    Verzend het pakket op uw kosten en op eigen risico naar:

    Delaby Electro
    Havenstraat 74
    1800 Vilvoorde
    België

    Delaby Electro is niet verantwoordelijk voor schade en/of verlies tijdens het transport.

    Uw pakket moet binnen de 7 kalenderdagen vanaf de datum vermeld op de DRE bij ons toekomen.

  • Vanaf ontvangst van uw paket controleren wij de referenties, de hoeveelheden en dat het teruggestuurd materiaal wel degelijk onder waarborg is.
    Indien het product voldoet aan ons waarborgbeleid wordt het product omgeruild.
    Als we vrezen voor een onjuiste installatie, onjuist gebruik, sturen wij het product bij de fabrikant op voor akkoord voor omruiling onder waarborg.

  • Indien het product niet voldoet aan de waarborgvoorwaarden blijft het uw eigendom en moet het afgehaald worden binnen de 7 dagen of, indien u het wenst, sturen wij het u op via ons transport, op uw kosten. Na deze periode wordt het defecte artikel gesloopt.
    De mogelijkheid bestaat dat er een kredietnota opgesteld wordt voor het defecte artikel en een factuur voor het nieuwe artikel dat u wordt opgestuurd. De som van deze 2 is natuurlijk gelijk aan 0. Deze factuur dient u ook als aankoopbewijs voor de uitoefening van de waarborg op het nieuwe artikel.